Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

23 January 2011

Pejabat Operasi MPP UIAM Disabotaj

Assalamualaikum & salam mahasiswa,

Gombak, 23 Jan- Hari ini UIAM digemparkan dengan satu perilaku yang sangat tidak senonoh yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab. Dinding luar pejabat Majlis Perwakilan Pelajar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) telah dicemari dengan kata-kata kesat terhadap beberapa pimpinan mahasiswa tersebut. MPP UIAM yang juga dilabelkan sebagai 'babi PAS' pada dinding tersebut sangat mendukacitakan pihak MPP.



Selain itu, pintu utama pejabat telah disimbah dengan cat merah menyebabkan pintu tersebut yang juga pintu cermin dipenuhi dengan warna merah. Tindakan kurang biadab ini juga telah mendapat perhatian Director, Student Development Division, Dr. Nor Asiah Mohamad. Beliau kelihatan sangat kesal dengan kejadian yang berlaku.


Perkara yang mengejutkan, pejabat juga telah digeledah. Fail-fail dan dokumen-dokumen kelihatan berselerak dan bersepah di atas lantai. Pihak MPP bernasib baik apabila tiada sebarang barang yang hilang. Mereka juga telah melaporkan kejadian tersebut kepada pihak kesematan.

Disebabkan hal demikian, lebih kurang 20 mahasiswa datang ke pejabat untuk membersihkan kekotoran yang dibuat. Gotong-royong tersebut berjalan lancar sehingga keadaan kembali pulih seperti sediakala.

Pada masa yang sama juga, poster berbau hasutan memenuhi bangunan-bangunan kuliyah yang berbunyi 'Anti-WUFI' ditulis di atas poster promosi AGM SRC. Kejadian ini disyaki berlaku bersempena Annual General Meeting SRC yang akan diadakan pada hari Isnin, 24 Januari jam 8 malam bertempat di Main Auditorium. Diharap AGM berlaku dengan lancar tanpa sebarang masalah.

Program AGM ini juga menunjukkan bahawa pilihanraya kampus (PRK) semakin hampir. Semoga mahasiswa UIAM dapat menunjukkan contoh politik yang sihat kepada masyarakat luar supaya tidak menjadi persepsi buruk terhadap dunia politik kampus.

DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA

2 comments:

syahas said...

bersabarlah~~~ ujian sgt berat buat parti PAS... cara "mafia" ni, Najib pn buat~~bkn dlm uia jer...

Allah bersama2 dgn org yg benar~

kaori_kenshin said...

Adeh~! Bekas opis ku yg dirindui.. Smpai hati depa wat cmni.. Ade CCTV x?? Ade rakam x??