Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

24 November 2011

Demonstrasi TOLAK 1.0

Kenyataan Rasmi
Pengerusi Pro-Mahasiswa UIAM (WUFI)


Sehingga kini, dalam tempoh kurang lebih 100 hari UIAM di bawah pentadbiran YBhg. Prof. Dato’ Sri Dr. Zaleha Kamaruddin, telah berlaku sekurang-kurangnya empat peristiwa hitam yang sangat mengecewakan warga UIAM dan telah menjatuhkan serta memalukan nama baik UIAM pada pandangan umum.

Bermula dengan kes Ustaz Azhar Idrus dilarang berkuliah di dalam Masjid UIAM, pembatalan penyertaan Presiden SRC-IIUM sebagai panel dalam program HUJAH TV 9, Prof. Dr. Aziz Bari digantung tugasan dan dikenakan siasatan, dan terkini program In Person with Dato’ Saifudin dibatalkan secara ad-hoc.

Pro-Mahasiswa UIAM (WUFI) melihat, dalam kejaadian terbaru ini, tindakan pihak pentadbiran UIAM membatalkan program secara ad-hoc, dengan alasan ‘isu AUKU belum diputuskan’ dan ‘...saya tidak tahu program itu dihadiri oleh Timbalan Menteri’, dan diikuti dengan kenyataan berbeza ( baca : berputar belit ) yang diberikan oleh pihak pentadbiran UIAM kepada wakil penganjur dan pihak media, adalah satu tindakan yang sangat menjelekkan, tidak professional dan telah mengundang rasa kecewa serta marah pihak penganjur, warga UIAM dan rakyat Malaysia.

Dengan ini, pihak Pro-Mahasiswa UIAM (WUFI) ingin memaklumkan, akan menganjurkan demontrasi ‘TOLAK 1.0’, sebagai desakan menolak sebarang campur tangan luar terhadap hal ehwal pengurusan dan pentadbiran UIAM, dan menolak sikap tidak berprinsip pihak pentadbiran UIAM dalam mempertahankan hak mahasiswa dan UIAM sebagai sebuah institusi keilmuan.

Pro-Mahasiswa UIAM (WUFI) ingin mengajak dan menyeru seluruh mahasiswa dan warga Malaysia, untuk turut hadir ke demontrasi ‘TOLAK 1.0’ yang akan diadakan esok, Jumaat, 2.00 petang, di halaman (belakang) Masjid UIAM.


1 comments:

daimpressive said...

Salam,

Menghalang mereka-mereka ini masuk kampus sudah menjadi 1 masalah.

Tapi, dari suatu segi, ini politik kampus, mengapa perlu libatkan politikus sepenuh masa.

Kalau pelajar ingin bangun berjuang, jgn sandarkan pada politikus.

http://suaraserak.blogspot.com/