Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

26 November 2009

BTN : Apakah Faedahnya?

Assalamualaikum & salam mahasiswa ,

Oleh : Ustaz Idris Ahmad

PAS menyokong tindakan Kerajaan Selangor yang telah mengambil keputusan melarang kakitangan awam dan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) milik negeri ini daripada mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN) berkuat kuasa serta merta. Ini adalah kuputusan yang bijak. Kursus Biro Tata Negara yang dijalankan selama ini memang tidak mendatangkan faedah dan membazir wang rakyat sahaja. Biro Tata Negara yang diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri hanya berperanan untuk indoktrinasi kepada peserta untuk benci kepada parti pembangkang dan menyokong umno/bn sahaja. Modul yang diselit ialah kononnya negara sedang mengalami ancaman perkauman. Kuasa Melayu semakin terhakis. Ini adalah modal lapuk yang dihidangkan kepada para peserta.

Pas juga kesal apabila pensyarah yang hendak mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran MA dan Phd perlu lulus kursus Biro Tata Negera. Mereka yang tidak sealiran tidak akan mendapat biasiswa walaupun akademik mereka cemeralang inilah yang pernah dialami oleh Saudara Ramadhan Fitri Alias bekas Presiden Mahasiswa Universiti Malaya walaupun beliau mendapat kelas pertama dan sijil dekan setiap semester. Tetapi apabila kursus Biro Tata Negara beliau gagal, kerana tidak memenuhi cita rasa golongan primitif maka beliau tidak layak mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi.

Dipetik dari Blog Rasmi Ustaz Idris Ahmad yang bertajuk Pas Menyokong Kerajaan Negeri Selangor Melarang Kursus Biro Tata Negara .

.........................................................................................................................

Pro-M UIAM bukan ingin melabelkan sebagai pihak yang menyokong parti itu dan parti ini , tetapi apa yang dikatakan oleh Ustaz Idris sangat benar dan tidak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak . Jadi , ini sangat mengongkong dan tidak bertepatan dengan cara yang sepatutnya .

Dilarang untuk terlibat dengan parti politik , tetapi Biro Tata Negara (BTN) membasuh minda pesertanya serta memasukkan elemen politik untuk menyokong BN dan UMNO .

Jadi , kenapa Pro-M UIAM menyatakan sebegini adalah kerana sehingga saat ini , masih tidak nampak apakah faedahnya Biro Tata Negara (BTN) untuk pesertanya .

Wallahua'lam .

PRO-M FOR ALL

0 comments: