Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

19 October 2010

Speaker's Corner Kembali

Assalamualaikum & salam mahasiswa,

Expressive Corner UIAM dihidupkan lagi. Hari ini, 19 Oktober satu program pengucapan awam telah dianjurkan oleh SRC selepas zohor. Walaupun nama dan fungsi telah ditukar oleh pihak pentadbiran dengan cadangan Rektor sendiri, namun pengucapan awam oleh mahasiswa tidak boleh ditinggalkan. Ia selaras dengan pengasasan kewujudan Speaker's Corner.

Selepas zohor tadi menyaksikan beberapa mahasiswa yang menyertakan diri dalam sudut pidato ini termasuklah Presiden Ma'ruf Club, Zaki Sukery. Pro-Mahasiswa UIAM melihat hal ini satu permulaan yang baik untuk menghidupkan kembali Speaker's Corner yang telah sekian lama menyepi daripada pengetahuan mahasiswa UIAM.

Pro-M berharap sudut pidato ini akan kembali menyegar dalam kalangan mahasiswa UIAM. Speaker's Corner diwujudkan untuk menyampaikan pidato dalam apa jua tajuk. Tiada sekatan dan sempadan untuk luahan pidato oleh mahasiswa.

Justeru, Pro-M berhasrat semua kepimpinan mahasiswa UIAM dari SRC hinggalah sekecil-kecil persatuan dapat bersama-sama untuk menghidupkan Speaker's Corner (Expressive Corner) tanpa perlu dianjurkan secara rasmi. Speaker's Corner diwujudkan untuk mahasiswa berucap dan tidak perlukan keizinan. Ianya berfungsi 24 jam.

STUDENT POWER!

DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA

0 comments: