Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

28 September 2010

AUKU Berkuasa, Mahkamah Tolak Saman Pemula 4 Mahasiswa UKM

Assalamualaikum & salam mahasiswa,

AUKU dilihat sangat berkuasa terhadap mahasiswa. Hari ini, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak saman pemula 4 mahasiswa UKM yang mencabar AUKU apabila mereka ditangkap pada 22 September yang lepas di Hulu Selangor.

Keputusan yang sepatutnya dimulakan pada pukul 2 petang terpaksa ditangguh ke jam 3. Kemudian, keputusan hakim dibuat di dalam kamar iaitu antara hakim dan peguam sahaja.

Ekoran keputusan itu juga, keempat-empat mereka akan membuat rayuan injunksi bagi menghalang UKM meneruskan prosiding tatatertib ke atas mereka. Pendengaran penuh injuksi itu akan dilakukan pada 7 Oktober.

Sementara itu, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) mengumpulkan lebih 50 mahasiswa menyatakan sokongan moral dan bantahan terhadap AUKU. Turut hadir beberapa NGO lain termasuk Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).

Justeru, pihak Pro-M UIAM yang turut bersama-sama 4 mahasiswa UKM menyeru kepada sekalian mahasiswa supaya tidak berhenti memperjuangkan agenda mahasiswa setakat ini sahaja. Mungkin ini hanyalah sekadar pemula.

AUKU adalah tanggungjawab MAHASISWA untuk memastikan ia dihapuskan. AUKU mengkhianati dan menzalimi mahasiswa.

MANSUH AUKU!!!

Sumber : Utusan Malaysia, Harakahdaily, Malaysiakini

DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA

0 comments: