Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

10 August 2011

Selamat Datang Rektor Baru

Assalamualaikum & salam mahasiswa,



Alhamdulillah, setelah sekian lama menantikan kedatangan Rektor UIAM yang baru, Prof Dato Dr Zaleha Kamarudin insan terpilih mengisi jawatan tersebut. Pro-Mahasiswa (WUFI) dengan berbesar hati mengalu-alukan kedatangan beliau yang baru sahaja dilantik. Takziah dan tahniah diucapkan kepada Prof Dato Dr Zaleha.

Beliau bukanlah orang baru di UIAM kerana pernah berkhidmat sebagai Dekan di Ahmad Ibrahim Kuliyyah of Law (AIKOL). Berkelulusan daripada Universiti London dalam Ijazah Kedoktoran Undang-undang, beliau pernah bertugas di Intitut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) selama 2 tahun.

Anak kelahiran Raub, Pahang ini pernah memegang Timbalan Dekan Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Timbalan Dekan Pusat Penyelidikan di UIAM. Kebanggaan Rektor baru ini juga tidak dapat dinafikan apabila mendapat Anugerah Tokoh Pendakwah peringkat negeri Selangor pada 2009.

Mahasiswa UIAM sangat berbangga mendapat seorang pemimpin di peringkat atasan yang mempunyai latar belakang dakwah yang tinggi. Kami berharap Prof Dato Dr Zaleha dapat memimpin masyarakat UIAM khususnya untuk bersama-sama merealisasikan misi dan visi UIAM khususnya dalam mengislamisasikan kampus tercinta.

Klik di sini untuk maklumat lanjut tentang Prof Dato Dr Zaleha.

Selamat Datang Prof Dato Zaleha daripada kami, Pro-Mahasiswa (WUFI) UIAM.

DARIPADA MAHASISWA UNTUK MAHASISWA

0 comments: