Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Labels

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3

Recent Posts With Thumbnails v3


I made this widget at MyFlashFetish.com.

04 January 2010

Pro-M Platform Terbaik Suara Mahasiswa UIAM

Assalamualaikum & salam mahasiswa ,

Satu persoalan yang belum selesai : Sejak 2004 , Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) masih berjaya ditawan oleh kumpulan beraliran "pro-Mahasiswa" , kem pelajar yang dilihat berebeza dengan pro-Aspirasi .

Apakah yang menjadikan UIA begitu unik sehingga ia berjaya menjadi kubu kuat kumpulan pro-Mahasiswa ?

Dato' Dr Shamsul Amri Bhasaruddin , Pengarah Institut Kajian Oksidential (Ikon) , berpendapat latar belakang penubuhan dan semangat UIA sendiri berlainan dengan IPTA lain .

Sifat UIA itu sendiri yang mengutamakan bahasa-bahasa Arab dan Inggeris menjadikan mereka lebih terbuka dan terkehadapan . Lagi pun universiti Islam menarik sekumpulan pelajar yang mempunyai perwatakan yang lebih kurang sama . Mereka ini berbeza " , kata professor sosiologi itu .

Pandangannya ini seolah-olah selari dengan tanggapan pensyarah undang-undang Universiti Malaya (UM) , Professor Madya Dr Azmi Sharom . " Saya lihat UIA seperti sebuah Akademi Pengajian Islam yang besar , " katanya kepada MStar Online .

Justeru pro-Mahasiswa merupakan platform yang terbaik yang terus diberi kepercayaan bagi pelajar UIA sebagai wadah ke arah matlamat yang sama , Perjuangan Kebajikan Mahasiswa .

DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA

0 comments: